Televize nefunguje? Zbavte se hlášky Není signál jednou provždy!
- Zkontrolujte zapojení kabelů
- Restartujte set-top box
- Zkontrolujte anténu/satelit
- Zkontrolujte nastavení televize
- Prohledejte dostupné kanály
- Prověřte výpadky signálu
- Kontaktujte poskytovatele
- Zkontrolujte počasí
- Zkontrolujte stav antény
- Zvažte zesilovač signálu
- Prověřte další zařízení
- Resetujte televizi do továrního nastavení
Zkontrolujte zapojení kabelů
Jednou z prvních věcí, kterou byste měli zkontrolovat, když se na vaší televizi zobrazí zpráva "Není signál", je zapojení kabelů. I zdánlivě drobné uvolnění konektoru může způsobit výpadek signálu. Než začnete s jakýmkoli složitějším řešením, ujistěte se, že jsou všechny kabely správně a pevně zapojeny. Zkontrolujte kabel od antény nebo kabelové televize do set-top boxu (pokud ho používáte) a dále kabel ze set-top boxu do televize. Ujistěte se, že jsou konektory čisté a nejsou na nich žádné nečistoty nebo poškození. Pokud používáte HDMI kabel, zkuste ho odpojit a znovu zapojit z obou stran. Někdy může pomoci i vyzkoušet jiný HDMI port na televizi. Pokud si nejste jistí, zda jsou kabely zapojeny správně, nahlédněte do návodu k obsluze vaší televize a set-top boxu.
Restartujte set-top box
Jedním z prvních kroků, které můžete vyzkoušet, když vaše televize hlásí, že není signál, je restart set-top boxu. Vypněte set-top box pomocí tlačítka na zařízení a vytáhněte ho ze zásuvky. Počkejte alespoň 30 sekund a poté ho znovu zapojte do zásuvky a zapněte. Tím se zařízení restartuje a často se vyřeší drobné softwarové chyby, které by mohly způsobovat problémy se signálem. Pokud se po restartu set-top boxu stále zobrazuje chybová hláška o chybějícím signálu, může být problém v jiném zařízení nebo v nastavení.
Zkontrolujte anténu/satelit
Pokud vaše televize hlásí, že není signál, prvním krokem by mělo být zkontrolovat stav vaší antény nebo satelitu. Ujistěte se, že je anténa správně nasměrovaná na vysílač. I malá odchylka může způsobit ztrátu signálu. Zkontrolujte také, zda není anténa poškozená, například ohnutá nebo zlomená. V případě satelitního příjmu se ujistěte, že je parabola čistá a není na ní listí, sníh nebo jiné překážky. Poškozený kabel od antény nebo satelitu k televizoru může být také příčinou problémů se signálem. Zkontrolujte, zda není kabel zlomený, ohnutý nebo jinak poškozený. Pokud používáte zesilovač signálu, zkontrolujte, zda je správně zapojený a zda funguje.
Problém | Možné příčiny | Řešení |
---|---|---|
Televize hlásí "Není signál" | Odpojený anténní kabel od televize | Zkontrolujte připojení kabelu k televizi i zásuvce. |
Televize hlásí "Není signál" | Špatné počasí (silný vítr, bouřka) | Počkejte, až se počasí zlepší. Signál by se měl obnovit. |
Zkontrolujte nastavení televize
Než začnete panikařit, že vaše oblíbená show právě teď běží a vy ji nevidíte, zkontrolujte pár základních věcí na vaší televizi. Ujistěte se, že je televize zapnutá a že jste na správném vstupu. Možná to zní banálně, ale i zapomenutý stisk tlačítka na dálkovém ovladači může způsobit, že se zobrazí "Není signál". Zkontrolujte, zda je anténní nebo HDMI kabel správně zapojený do televize i do zdroje signálu, ať už se jedná o set-top box, DVD přehrávač nebo herní konzoli. Zkuste kabel odpojit a znovu zapojit, abyste se ujistili, že je kontakt pevný. Někdy stačí i drobný pohyb a signál se ztratí. Pokud používáte anténu, zkontrolujte její směr a umístění. I malá změna polohy může ovlivnit kvalitu signálu. V případě, že máte zesilovač signálu, ujistěte se, že je zapnutý a funguje správně.
Prohledejte dostupné kanály
Když vám televize hlásí, že není signál, prvním krokem je zkontrolovat ty nejzákladnější věci. Ujistěte se, že je televize zapnutá a že jste na správném vstupu (HDMI, AV, atd.). Zkontrolujte, zda je anténní nebo satelitní kabel správně zapojený do televize i do zásuvky. Zkuste kabel odpojit a znovu zapojit, abyste se ujistili, že je kontakt pevný. Pokud používáte set-top box, ověřte, zda je i ten zapnutý a správně propojený s televizí.
Někdy může být problém i v samotném kabelu. Zkuste kabel vizuálně zkontrolovat, zda není poškozený, zlomený nebo ohnutý. Pokud máte možnost, zkuste zapojit jiný kabel, o kterém víte, že funguje. Tím vyloučíte, že je problém právě v kabeláži.
Pokud máte k dispozici více televizí, zkuste, zda se stejný problém vyskytuje i na nich. Pokud ano, je pravděpodobné, že chyba není ve vaší televizi, ale v příjmu signálu. V takovém případě se obraťte na svého poskytovatele televizního signálu.
Není nad to, když se člověk těší na oblíbený pořad a televize mu místo obrazu oznámí "Není signál". V tu chvíli je dobré zachovat chladnou hlavu a zkontrolovat všechny kabely, anténu a případně i nastavení. Někdy stačí málo a zábava může pokračovat.
Jindřich Král
Prověřte výpadky signálu
Když vám televize hlásí, že není signál, může to být pěkně frustrující. Než začnete panikařit, že je vaše televize rozbitá, zkuste nejdřív prověřit pár věcí. Často se stává, že je problém mnohem jednodušší, než se zdá.
Začněte tím, že zkontrolujete všechny kabely. Jsou správně zapojené? Není některý uvolněný nebo poškozený? Zkuste kabely odpojit a znovu zapojit, abyste se ujistili, že jsou kontakty čisté. Pokud máte možnost, zkuste kabely i prohodit nebo použít jiné.
Pokud jsou kabely v pořádku, zaměřte se na anténu, případně set-top box. Je anténa správně natočená? Není poškozená nebo blokovaná nějakou překážkou? U set-top boxu zkontrolujte, zda je zapnutý a zda svítí všechny kontrolky, které by měly.
Někdy může být problém i u vašeho poskytovatele televizního signálu. Zkontrolujte, zda nehlásí nějaký výpadek ve vaší oblasti. Můžete se podívat na jejich webové stránky nebo jim zkusit zavolat.
Kontaktujte poskytovatele
Pokud jste si prošli všemi kroky a vaše televize stále hlásí, že není signál, je na čase kontaktovat vašeho poskytovatele televizního vysílání. Může se jednat o problém s vaší anténou, kabelem nebo se samotným signálem.
Vysvětlete operátorovi, že vaše televize hlásí "Není signál" a popište kroky, které jste již podnikli k vyřešení problému.
Poskytovatel vám může pomoci s identifikací problému a jeho řešením, ať už se jedná o radu po telefonu nebo o naplánování návštěvy technika.
Pamatujte, že manipulace s anténami a kabeláží může být nebezpečná, proto se do ničeho nepouštějte, pokud si nejste jistí svými schopnostmi.
Vždy je lepší svěřit složitější opravy odborníkům.
Včasným kontaktováním vašeho poskytovatele předejdete zbytečné frustraci a budete si moci opět užívat vaše oblíbené televizní programy.
Zkontrolujte počasí
Předtím než se pustíte do složitého řešení problémů s vaší televizí, zkontrolujte nejdříve počasí. Silný vítr, husté sněžení nebo bouřka můžou negativně ovlivnit příjem televizního signálu. Anténní systémy, ať už se jedná o venkovní anténu nebo satelit, jsou na tyto vlivy náchylné. Nepříznivé počasí může způsobit výpadek signálu, což se na vaší televizi projeví hláškou "Není signál". V takovém případě je nejlepší počkat, dokud se počasí neuklidní. Pokud problém přetrvává i po zlepšení počasí, může být na vině jiný faktor, například technická závada na straně vašeho poskytovatele služeb.
Zkontrolujte stav antény
Pokud televize hlásí, že není signál, problém může být v anténě. Zkontrolujte stav antény: ujistěte se, že je anténa správně nasměrovaná na vysílač. I malá odchylka může způsobit ztrátu signálu. Zkontrolujte, zda anténa není poškozená, například ohnutá nebo zlomená. Také se ujistěte, že kabely vedoucí od antény k televizi jsou v pořádku a nejsou nikde přiskřípnuté nebo zlomené. Zkontrolujte také konektory na obou koncích kabelu, zda nejsou uvolněné nebo zkorodované. Pokud máte zesilovač signálu, zkontrolujte, zda je správně zapojený a funkční.
Zvažte zesilovač signálu
Pokud se vám stále nedaří naladit vaše oblíbené programy a televize hlásí, že není signál, i když jste zkontrolovali všechny kabely a anténu, může být řešením zesilovač signálu. Toto zařízení, často označované jako "zesilovač TV signálu" nebo "anténní zesilovač", zesiluje slabý televizní signál, což vám umožní přijímat více kanálů s lepší kvalitou obrazu a zvuku.
Než si ale poběžíte zesilovač koupit, je důležité zjistit, zda je to skutečně to, co potřebujete. Zesilovač signálu pomůže pouze v případě, že je signál slabý. Pokud signál vůbec neexistuje, zesilovač vám nepomůže.
Existují dva hlavní typy zesilovačů signálu: vnitřní a venkovní. Vnitřní zesilovače se instalují v blízkosti vaší televize a jsou vhodné pro zesílení signálu z blízkého vysílače. Venkovní zesilovače se instalují na anténní stožár a jsou vhodné pro zesílení velmi slabého signálu nebo signálu z větší vzdálenosti.
Prověřte další zařízení
Pokud vaše televize stále hlásí, že není signál, i když jste zkontrolovali všechny kabely a restartovali set-top box, je na čase prověřit další zařízení. Zde je několik tipů, co zkontrolovat:
Anténa: Pokud používáte anténu pro příjem televizního signálu, ujistěte se, že je správně připojena k televizoru a že je nasměrována správným směrem. Zkuste anténu mírně pohnout nebo ji umístit na jiné místo, abyste zlepšili příjem signálu.
Rozbočovač: Pokud používáte rozbočovač pro připojení více zařízení k anténě nebo kabelové televizi, zkontrolujte, zda je správně zapojený a zda funguje správně. Zkuste odpojit všechna zařízení od rozbočovače a poté je postupně znovu připojit, abyste zjistili, zda některé z nich nezpůsobuje problém.
Zesilovač signálu: Pokud máte slabý signál, zkuste použít zesilovač signálu. Zesilovač signálu zesílí signál z antény nebo kabelové televize a může pomoci zlepšit kvalitu obrazu a zvuku.
Resetujte televizi do továrního nastavení
Pokud vaše televize hlásí „Není signál“, může to být frustrující. Než začnete panikařit, zkuste zkontrolovat všechny kabely a připojení. Ujistěte se, že je anténa nebo kabel set-top boxu správně zapojený a že na kabelu nejsou žádné zlomy. Pokud je vše v pořádku a stále se vám zobrazuje chybová hláška, zkuste restartovat televizi i set-top box. Někdy může pomoci i jednoduché vypnutí a zapnutí zařízení.
Pokud nic z výše uvedeného nepomohlo, můžete zkusit resetovat televizi do továrního nastavení. Mějte na paměti, že tímto krokem vymažete všechna nastavení a data z televize, takže si předtím zazálohujte důležité soubory. Postup resetování se liší v závislosti na značce a modelu vaší televize, proto si přečtěte návod k obsluze. Obvykle najdete možnost resetování v nabídce nastavení.
Po resetování budete muset znovu nastavit jazyk, region a další preference. Také budete muset znovu vyhledat a uložit televizní kanály. Pokud si nejste jisti, jak na to, obraťte se na zákaznickou podporu výrobce vaší televize.
Publikováno: 21. 11. 2024
Kategorie: Technologie